Puhkeoleku pulss

27 veebr

Südamelöögisagedus puhkeasendis ehk puhkeoleku pulss on väidetavalt hea indikaator selle kohta, kui treenitud inimesega on tegemist, isegi kui see näitaja on väga individuaalne.

Mulle jäi inimeste erinev pulsisagedus silma siis, kui töötasin ühe oma kooliprojekti kallal. Nimelt näitasime meedialaboris erinevatele inimestele ühte jubedat filmi ning mõõtsime samaaegselt muude parameetrite hulgas nende pulssi.

See oli täiesti hämmastav, KUI erinev pulss inimestel oli. Mõnel oli üle 100, teisel aga jälle 50 lööki minutis. Põhimõtteliselt teeb üks süda topelt palju tööd. Väga hull! Kusjuures inimeste välimusest oli ka aru saada, kes tegeleb kindlasti spordiga ja kes arvatavasti mitte. ;)

Leidsin puhkeloleku pulsi kohta ka ühe hea artikli. Tsiteerin siit paar lõiku…

„Paraja koormusega treening tugevdab südamelihast, tõstab kogu organismi toonust ja aeglustab pulssi. Kellel on aeglasem pulss, püsib kauem elujõuline.“ [...]

„Kolmveerand tundi tempokat liikumist paar-kolm korda nädalas vähendab pulsisagedust. Treenimise ajal küll pulss kiireneb, kuid selle baasrütm aeglustub. Hästi treenitud inimese süda suudab tõrgeteta töötada erinevate koormuste puhul ning kiiresti taas baasrütm tagasi saada. Niisugune inimene on terve, tugev ja püsib kaua elujõuline.“

„Lastel on suhteliselt kiire pulss, see stabiliseerub teismeliseeas. Millise rütmiga süda edasi töötama hakkab, oleneb paljus treenitusest. Erineva koormusega harjunud hästi treenitud süda teeb 40–45 lööki minutis, keskmise treenitusega aga 70 löögi ümber.“

Võin seda ka enda puhul kinnitada. Kui eelmisel aastal endale pulsikella muretsesin ning jooksmisega algust tegin, siis oli mu puhkeoleku pulss umbes 70-80 lööki minutis. Nüüd on see number kahanenud 40-50 löögi peale.

Tervis muutub inimeste jaoks alles siis tähtsaks, kui seda enam ei ole. Palun mõelge sellele juba praegu, sest siis on tõenäosus suurem, et elate kauem ja õnnelikult! :)

Minu suureks sooviks oleks küll elu lõpuni aktiivne püsida. Muidugi ei saa ma terve oma elu 5-6 korda nädalas trenni teha, aga see polegi üldse vajalik. Näiteks kui rasedaks jään, siis on ka üks pikem jalutuskäik trenni eest, eksole?! ;)

Kas teete trenni eelkõige oma tervise, välimuse või enesetunde parandamiseks?

Pean ausalt tunnistama, et viimasel ajal on minu jaoks see enesetunde parandamine kõige tähtsamal kohal. Võibolla tuleneb see sellest, et tervis on mul korras ja välimusega olen enam-vähem rahul. :)

One Response to “Puhkeoleku pulss”

  1. Rünno 28/02/2012 at 07:47 #

    mul eile näitas vererõhk-pulss 101/56/46 kui trenni ei tee on pulss üle 60, kui heas vormis siis kuskil 40-48vahel. Hapnikutarbimisvõima vo2max hetkel 68 aga lootus veel 3kg kaalu langetada lähemate nädalate jooksul nii et varsti üle 70 :P

Lisa kommentaar


× 9 = kaheksateist